NETVICTORY home
                  

Veel gestelde vragen

Hieronder treft u een overzicht van veel gestelde vragen en de bijbehorende antwoorden. Mocht uw vraag hier niet tussen staan, neemt u dan gerust contact met ons op.

  • Hoe stel ik mijn emailprogramma in ?
    Binnenkomende Email (POP3 of IMAP)mail.uwdomein.nl
    Uitgaande Email (SMTP)Gebruik hiervoor de mailserver van de provider waar u inbelt c.q. verbinding mee maakt.
    GebruikersnaamUw loginnaam
    PasswordUw password

  • Kan ik statistieken bekijken voor mijn website ?
    Standaard bieden wij u de mogelijkheid tot het bekijken van bezoekersstatistieken. De stats worden elke nacht (rond 4:00) automatisch gegenereerd voor u. U kunt uw stats bekijken door naar www.uwdomein.nl/stats te gaan, en in te loggen met het siteadmin account dat u van ons gekregen heeft.
     
  • Kan ik mijn wachtwoord wijzigen ?
    Dat doet u door naar www.uwdomein.nl/siteadmin te gaan, en in te loggen met het siteadmin account dat u van ons gekregen hebt. Klik daarna op het potloodje naast de gebruikersnaam waarvan u het wachtwoord wilt wijzigen.
     
  • Hoe maak ik een extra gebruikersaccount aan ?
    U gaat naar www.uwdomein.nl/siteadmin en logt in met het siteadmin account dat u van ons gekregen heeft. Voorbeeld:
    • Klik op ADD USER.
    • Voer bij FULL NAME de volledige naam van de nieuwe gebruiker in.
    • Zorg ervoor dat u bij het aanmaken van een user (Dus mailaccount) voor iemand anders, altijd een deel van de sitename gebruikt, zodat te herkennen is voor welke site deze gebruiker is aangemaakt. De interface geeft dan automatisch een login/username op en die verandert u in iets als: uwdomeinhenk. Zorg ervoor dat deze loginnaam niet te lang wordt.
    • Type daarna tweemaal een password naar keuze in, en zorg ervoor dat dit niet makkelijk te raden is.
    • De MAX ALLOWED DISK SPACE staat standaard op 20MB en dit kan zo blijven.
    • Het vinkje bij SITE ADMINISTRATOR laat u leeg, want er is al een gebruiker die siteadmin is, en dat is uiteraard uw account waar u net mee heeft ingelogd.
    • Bij EMAIL ALIASES kunt u bepalen welke mailadressen de nieuwe gebruiker allemaal heeft. Bijv: henk, henk.jansen, sales, verkoop etc. Steeds een enter geven na elke alias. Deze gebruiker kan dus bereikt worden op die ALIASES. Met andere woorden: Hier bepaalt u dus mee wat er voor het @ mag staan voor deze gebruiker.

  • Kan ik webmail gebruiken ?
    Wij bieden al klanten standaard de mogelijkheid tot het gebruiken van webmail, zodat u overal uw mail kunt lezen en versturen. Het enige wat u nodig heeft is een internetverbinding en een webbrowser. De eerste keer dat u webmail gebruikt dient u een aantal instellingen te doen. Gaat u naar www.uwdomein.nl/webmail en logt u in met uw gebruikersnaam of e-mail adres. Elke gebruikers voor u domein(en) heeft de beschikking over webmail.
     
  • Ondersteunt Netvictory ook IMAP ?
    U kunt voor elk van uw emailadressen IMAP gebruiken. U maakt in uw mailprogramma een account aan en zet het protocol op IMAP. Zorgt u ervoor dat u als mailpad /mail opgeeft, zodat u uw gehele mailbox kunt inzien met eventueel zelf aangemaakte subfolders. U mailprogramma zal vervolgens een folderlijst binnenhalen en vanaf dat moment is al uw mail beschikbaar.
     
  • Verkopen jullie inbel-accounts ?
    Nee. Ons netwerk wordt uitsluitend gebruikt voor hosting en alle bijbehorende transacties. Ook doen we niet aan reselling van inbel-accounts. Daarvoor kunt u veel beter bij een daarop gespecialiseerd bedrijf terecht.
     
  • Ik denk dat ik over mijn datalimiet heen ga deze maand. Wat moet ik doen ?
    Indien u site meer dataverkeer heeft gegenereerd dan overeengekomen zal Netvictory u het meer verbruikte verkeer achteraf in rekening brengen, volgens de tarieven die met u zijn overeengekomen. Wij berekenen nooit boetes. Ook hoeft u uw contract niet tussentijds aan te laten passen. Mocht u continu meer verbruiken dan is overeengekomen, dan wordt uw contract na het verstrijken van de contractsduur automatisch aangepast aan het dan geldende verbruik.
     
  • Ik moet onderhoud uitvoeren op mijn server. Waar bevindt zich het datacenter ?
    Uw server is gehuisvest in het Maincubes Datacenter te Schiphol-Rijk. Dit datacenter vindt u aan de Capronilaan 2, 1119 NR Schiphol-Rijk. Om toegang te verkrijgen dient u dit (het liefst 24 uur van tevoren) via onze helpdesk aan te vragen. U ontvangt van onze helpdesk een bevestiging. U dient zich met deze bevestiging èn een geldig identiteitsbewijs (rijbewijs, paspoort of europese identiteitskaart) bij de receptie van het datacenter te melden. U zult dan naar uw server begeleid worden door een beveiligingsmedewerker.
     
  • Ik heb een 2e domein geregistreerd, wat kan ik nu doen ?
    Het is mogelijk om deze door te wijzen naar uw eerste domein. Dit is een gratis service. Neemt u hiervoor contact met ons op. Wij zullen uw aanvraag binnen 48 uur verwerken.
     
  • Wat zijn de kosten voor het gebruik van jullie nameservers ?
    U betaalt hier geen extra kosten voor, evenmin als wij een entry moeten toevoegen/wijzigen. Heeft u vaker wijzigingen, dan kunnen wij uw domeinen ook in een eigen DNS profiel plaatsen waardoor u zelf via een eenvoudig te bedienen webinterface de wijzigingen kunt aanbrengen. Neemt u hiervoor contact met ons op.
     
  • Kan ik zelf iets in de nameserver wijzigen ?
    Dat kan inderdaad. Neemt u hiervoor contact met ons op, dan maken wij voor u een zogenaamd DNS Profiel aan. Door hierop in te loggen, kunt u uw wijzigingen zelf verwerken, waarna de nameserver voor uw domein automatisch een reload doet. Uw wijziging is dan ook meteen zichtbaar.
     
  • Kan ik als particulier een domein registreren ?
    Ja, dit is voor de meeste domeinnaam extensies geen enkel probleem. Sinds februari 2003 is het voor iedereen mogelijk om een .nl domeinnaam te registreren, zowel particulieren als bedrijven. Voor veel andere extensies was dit al mogelijk.
     
  • Kan ik mijn email ook laten doorverwijzen ?
    Het is uiteraard echter ook mogelijk om bv: info@uwdomein.nl te laten doorverwijzen naar: jan@hotmail.com Laat dit even weten via ons contactformulier en wij zullen dit zo snel mogelijk voor u activeren. U kunt het natuurlijk ook zelf doen door naar: http://www.uwdomein.nl/siteadmin te gaan en in te loggen met uw gebruikersnaam/wachtwoord en via het administratie menu de 'forward' doorverwijzing in te stellen. (blauwe envelop icoontje)
     
  • Ik upload al mijn pagina's maar ik zie nog niets!
    Standaard als u inlogt op uw site, komt u in uw eigen userdirectory terecht. U ziet /web/ en denkt: "Daar moet ik alle bestanden neerzetten". Dit is echter niet juist. U moet twee niveaus omhoog/terug, om tenslote in de juiste /web/ directory te komen. Op het hoogste niveau ziet u deze directories:
    /certs
    /logs
    /users
    /web
  • Ik heb MySQL nodig zegt mijn software pakket, heb ik dit ?
    Standaard is MySQL toegang niet geactiveerd. Wij kunnen dit ten allen tijde voor u activeren. Neem hiervoor contact met ons op te nemen. Voor MySQL toegang berekenen wij geen extra kosten.
     
  • Hoe kan ik een directory afschermen en eigen error documenten maken ?
    U kunt in uw HTML directory (/web) een file aanmaken welke .htaccess heet.
    Hoe ziet deze file: .htaccess eruit ?
    # Access file
    order allow,deny
    allow from all
    require valid-user
    Authname Uwdomeinnaam
    AuthPAM_Enabled off
    Authtype Basic
    AuthUserFile /home/sites/www.uwdomeinnaam.nl/.htpasswd
    
    In de .htaccess kunt u ook aangeven welke pagina's getoond moeten worden bij de verschillende errorcodes:
    ErrorDocument 401 /401.html
    ErrorDocument 404 /404.html
    ErrorDocument 500 /500.html
    
    Met deze ErrorDocument kunt u bepaalde handelingen afvangen :
    401 - Authorization failed
    404 - File Not Found
    500 - Internal Server Error
    
    De locatie van de bovenstaande files (/404.html) is de HTML directory de / geeft aan dat deze naar de document-root van uw server wijst. Het path van de 404.html zou kunnen zijn /home/sites/www.uwdomein.nl/web/404.html
     
  • Wat valt er onder mijn beschikbare diskruimte ?
    Hieronder vallen zowel uw e-mail, website bestanden als ook logfiles.
     
  • Hoe vaak ontvang ik een rekening ?
    Bij ons moet u per jaar betalen. Eventueel extra verbruikt dataverkeer wordt gedurende het jaar gefactureerd. Een uitzondering hierop zijn de server co-locatie en dedicated server contracten. Deze worden elk kwartaal vooruit gefactureerd.
     
  • Hoe kan ik mijn e-mail adres beschermen tegen ongewenste post (spam) ?
    Veel e-mail adressen worden door de spam-robots op het World Wide Web gezocht en gevonden. Laat dus nooit uw echte e-mail adres achter op bijvoorbeeld een webforum. Voeg altijd een opmerking toe aan het e-mail adres om het ongeldig te maken. Indien uw e-mail adres bijvoorbeeld naam@test.com is, voer dan naam@test-geenspam.com . Zo is het voor anderen duidelijk dat zij het -geenspam van uw e-mail adres dienen te verwijderen om u te kunnen gebruiken. Indien u op uw eigen website uw e-mail adres wilt tonen, gebruik dan onze 'mailto: encoder'.